Van bankbiljetten naar de digitale wereld
Hoe is het de Koninklijke Joh. Enschedé (KJE) gelukt om vanuit klassieke security print producten zoals postzegels en bankbiljetten een enorme sprong te maken in de nieuwe digitale wereld? Wat komt erbij kijken om met behulp van augmented reality en virtual reality je grafisch product te verrijken en nieuwe markten aan te boren?
Marcel Klok, head of procurement en regional sales director, geeft tijdens de Vakdag Print & Sign, aan de hand van praktijkvoorbeelden op zijn immer enthousiasmerende en bekende manier uitleg waar je aan moet denken bij het verrijken van je product en wat voor invloed het heeft op je portfolio en marketing proposities.
Verder zal er in deze sessie gesproken worden over samenwerkingen en partnerships die tot stand kwamen tussen de diverse (grafische en niet grafische) bedrijven en wordt er stilgestaan bij de feedback van de eindgebruikers. Uiteindelijk zal de sessie afgesloten worden met een kleine documentaire van een landelijk project waarbij KJE’s ambacht gecombineerd werd met digitalisering, cultuur en maatschappelijke relevantie.