Abonneren  Inloggen

Talon neemt Out of Home Masters over

21 januari 2025

Talon, wereldwijd actief in Out of Home (OOH) advertising, heeft vandaag de overname aangekondigd van het Nederlandse Out of Home Masters. Met deze strategische overname versterkt Talon haar positie in Europa.

Out of Home Masters is in 2015 opgericht door Frank Hardenberg, de voormalig Managing Director van Wall Nederland, CBS Outdoor en Exterion Media. Met een omzet van meer dan €26 miljoen per jaar levert het bureau innovatieve, data gestuurde campagnes voor gerenommeerde merken en bureaus zoals Havas Media, Talpa Radio & TV, Hunkemöller, Coolblue, Enterprise, Swappie, Flink, Pathé en Tony Chocolonely.

In het 2024 Media Report van Adformatie werd Out of Home Masters erkend als meest innovatieve bureau en is het uitverkozen tot het #2 mediabureau overall in de jaarlijkse ranking. Het bureau speelt nu een sleutelrol in de uitbreiding van Talon in Nederland, België en Luxemburg.

Krachten bundelen

‘De krachten bundelen met Talon was een gemakkelijke beslissing’, zegt Frank Hardenberg, Managing Director van Out of Home Masters. ‘Zij zijn de beste in de OOH markt en bieden vele voordelen voor zowel onze teams als onze klanten. Talon heeft een indrukwekkend bereik wereldwijd. Deze samenwerking biedt ons ook toegang tot hun geavanceerde data- en technologieplatforms, waardoor wij de mogelijkheden voor onze klanten significant uitbreiden.’

‘Out of Home Masters is al enkele jaren een gewaardeerde partner in ons internationale netwerk, wat de overname een logische volgende stap maakt’, aldus Sue Frogley, Global CEO van Talon. ‘Frank en zijn team hebben een uitzonderlijk bedrijf opgebouwd met een sterke reputatie in het leveren van innovatieve, data gestuurde oplossingen in een van de meest dynamische OOH markten van Europa. Hun expertise en visie sluiten perfect aan bij onze strategie en samen zijn we goed gepositioneerd om nog meer waarde voor onze klanten te creëren en groei te realiseren in de regio.’

Groeistrategie

De overname maakt deel uit van Talon’s doorlopende groeistrategie, waarbij eerder al Novus Canada en Evolve geïntegreerd werden. Talon richt zich op het opschalen van haar operaties wereldwijd, het versterken van haar digitale en data gestuurde capaciteiten en het vestigen van een leidende positie in snelgroeiende markten, ondersteund door de investering van Equistone in 2022.

Rebranding

Om de continuïteit te waarborgen, blijft het huidige managementteam van Out of Home Masters aan, onder leiding van Frank Hardenberg. Zij zullen de operatie en integratie leiden. De naam Out of Home Masters blijft op korte termijn behouden, met een later geplande rebranding om op termijn aan te sluiten bij het wereldwijde netwerk van Talon.

Foto boven: Frank Hardenberg, Managing Director van Out of Home Masters en Sue Frogley, Global CEO van Talon. Bron en foto: Out of Home Masters.


Geen nieuws missen? Ontvang iedere week het laatste nieuws in je inbox