Cosmopolitan (Goud), See All This (Zilver) en Libelle (Brons) winnen Mercur Magazine Mediamerk van het Jaar 2025
Bij de 26ste editie van de uitreiking van de Mercurs, de vakprijzen voor de magazine mediabranche, zijn in zes categorieën prijzen uitgereikt. Voor de tweede keer zijn in de categorie Magazine Mediamerk drie Mercurs toegekend: goud, zilver en brons. De feestelijke uitreiking vond plaats op 20 november in Studio21 in Hilversum.
Een jury onder voorzitterschap van Margriet van der Linden beoordeelde de categorieën Magazine Mediamerk, BeLOFte, Redactieteam, Innovatie en Partnership van het Jaar. De oeuvreprijs Mercur d’Or/LOF-Prijs voor Magazines is beoordeeld door bestuursleden van de Magazine Media Associatie (MMA) en het Lucas-Ooms Fonds (LOF)
Winnaars Mercurs 2025
Mercur Magazine Mediamerk van het Jaar
- Goud: Cosmopolitan (Hearst Netherlands)
- Zilver: See All This (See All This Publishing)
- Brons: Libelle (DPG Media)
Mercur BeLOFte van het Jaar
- Anouk de Groot (VROUW/Mediahuis)
- Mercur Redactieteam van het Jaar
- Kek Mama (Kompas Blend)
Mercur Innovatie van het Jaar
- vtwonen shop (DPG Media)
Mercur Partnership van het Jaar
- DigiDuck (Donald Duck X Dé Codeerschool, Microsoft, veiliginternetten.nl, Wortell)
Mercur d’Or/LOF-Prijs voor Magazines

De Mercur d’Or/LOF-Prijs voor Magazines werd postuum toegekend aan Derk Sauer.
Over de Mercurs
De Magazine Media Associatie (MMA) organiseert sinds 1998 de Mercurs: dé vakprijzen voor de magazinemedia. De ‘Oscar’ voor personen en magazinemerken die in het afgelopen jaar uitzonderlijk hebben gepresteerd, verdeeld over vijf categorieën: Mercur Magazine mediamerk, Partnership, Innovatie, BeLOFte en Redactieteam. De feestelijke uitreiking vindt ieder jaar in november plaats.
Het volledige juryrapport is binnenkort te vinden op www.mercurs.nl.
Blijf op de hoogte: ontvang wekelijks de gratis PRINTmatters nieuwsbrief in je inbox