MVO Nederland verder onder nieuwe naam: Future Up
MVO Nederland heeft een nieuwe naam: Future Up. ‘Een logische volgende stap voor het merk dat in 2004 werd opgericht als “kennis- en informatiecentrum maatschappelijk verantwoord ondernemen”’, aldus het platform voor duurzaam ondernemen.
Nu de economie verandert, verandert de organisatie mee met een nieuwe strategie en rol. Met onder andere praktische programma’s en strategische samenwerkingen richt Future Up zich op het helpen van bedrijven om duurzaam te groeien en concurrerend te blijven.
Marktverandering
‘De economie van nu is niet meer die van toen. Europese ontwikkelingen en maatschappelijke problemen maken verduurzaming van het bedrijfsleven noodzakelijker dan ooit. Dat vraagt ook een andere rol van ons. En bij die nieuwe rol hoort een nieuwe, frisse naam. Een naam die ook nog eens beter aansluit op onze missie in die economie: een bedrijfsleven waar winst en positieve impact elkaar versterken’, zegt Ankie van Wersch, directeur-bestuurder van Future Up, het platform duurzaam ondernemen.
‘Marktverandering op grote schaal ontstaat niet in de marge, maar in de kern van het systeem. Future Up stimuleert bedrijven duurzaam zaken te doen, zodat deze markt stap voor stap groter wordt’, aldus Van Wersch. “Daarom werken we nog steeds met frontrunners maar richten we ons ook veel meer op de brede middengroep. Als de early majority beweegt, beweegt de markt mee.’
‘Een metafoor voor impact en groei’
Het platform met de nieuwe naam en huisstijl van Future Up is te vinden op www.futureup.nl. De rebranding is ontwikkeld door creatief strategisch collectief Total Design. Een door Total Design ontwikkeld nieuw merkverhaal vormt het fundament. ‘Centraal in de nieuwe merkstrategie staat de brand promise “Iedereen Winst”. Deze belofte vat de missie samen van Future Up: bruggen bouwen tussen winst en welzijn, tussen economie en impact’, zo legt Total Design uit. ‘Het concept voor de visuele identiteit is gebouwd rond bouwstenen die samen een DNA-streng vormen: een visuele metafoor voor impact en groei.’
Bron en afbeelding: Future Up, Total Design.
Blijf op de hoogte: ontvang wekelijks de PRINTmatters nieuwsbrief in je inbox